Naambadges

Identificatie van de werknemer in het bedrijf

Naambadges hebben natuurlijk als hoofddoel jezelf te identificeren in een bedrijf, op een beurs of op een conferentie. Je kan via de badge het logo van uw organisatie naar voor laten komen en de badge ontwerpen in dezelfde huisstijl als uw bedrijf. Zo ben je visueel nog meer aanwezig wat alleen maar uw bedrijf ten goede komt.

Naambadges geven je werknemers ook identiteit. Zo kan u in uw onderneming een uniforme dresscode hebben, die zorgt voor een professionele uitstraling van uw werknemers maar deze dresscode zorgt niet echt voor een persoonlijk karakter. Daar zijn naambadges de ideale oplossing voor. Ze geven jouw werknemers elk hun eigen identiteit en onderscheid van elkaar. Ondanks alles tegenwoordig zeer gedigitaliseerd is, doe je zaken nog steeds met personen. Daarom is een naambadge aangeraden en een handige business tool.

Professioneler

Uit een Amerikaanse studie van 1000 mannen en vrouwen bleek dat 76% vindt dat het dragen van een naambadge uw bedrijf professioneler in het daglicht zet. Je hebt dus al een stapje voor op de concurrentie en dit door een simpele naambadge te dragen.

Makkelijk aanknopingspunt

Vervolgens zorgen naambadges voor een persoonlijkere aanpak. Er is aangetoond dat maar liefste 96% van de respondenten de naam wil weten van de persoon waarmee ze zaken doen. Ook worden namen beter onthouden en vermijdt u ongemakkelijke momenten wanneer u even de naam van uw zakenpartner bent vergeten.

Er is ook bewezen dat mensen die op een beurs of congres een naamplaatje dragen sneller worden aangesproken. Dit is omdat je dan bijvoorbeeld direct kan overgaan tot andere onderwerpen zoals de functie van die persoon in het bedrijf of zijn ervaringen in het bedrijf. Potentiƫle klanten gaan de werknemer of vertegenwoordiger spiegelen met het bedrijf. Met een naamplaatje wordt alles meteen persoonlijker dit heeft als gevolg dat de gevoelswaarde met het bedrijf dus ook persoonlijker gaat worden. Wees er u natuurlijke ook van bewust dat een negatieve ervaring met een werknemer tot een negatieve reflectie kan leiden.